Tuesday, 14 August 2012

Tempahan Raya


haaaa.... lagi 4 hari kita akan menyambut 
Hari Raya Aidilfitri...
Maka dengan itu, aku dan adik aku mula sibuk 
duk buat kuih yang orang tempah...
owh... lupa nak bagitahu...
Mak aku dah berpuluh-puluh 
tahun buat kuih ni.. nak thu ape???
heeeeee... 
Karipap Kecik....
So, tiap kali raya
maka ramai la orang kat kampung aku ni tempah...
tapi sebab x larat, tahun ni mak aku ambil 
tempahan sikit jer...
6k jerrrr....
Karipap ni lah yang membantu mak aku sara
aku dan adik beradik aku hidup....
huh!!! memang penat buat karipap ni...
Sedappp keerrrrr??? haaaaaaaaaaaaa...
Sape2 yang dah rasa dorang tahu sedap ke x...



eh eh.. sapa lak ni...
hahahahhaa...
haaaaaa... nak tahu sapa??
ni lah adik kesayangan aku... huwahuwahuwa...
mati aku lau dia tahu aku letak gmbar dia ni...








haaa..... taaa daaa...
ni lah dia karipap kecik yang kitaorang buat tuuu...
nak beli???? boleh.... just call me oke...
wah3... aku promote kuih mak aku tuu.... 
k lah... penat daa penaip... 
tata titi tutu....





Thursday, 9 August 2012

* Mencari Malam Lailatul Qadar *



Tadi baca entry blog kawan baik aku Blog Miss Senget tentang puasa..
 Sedar tak sedar hari ni dah masuk 21 hari kita berpuasa
maknanya lagi 9 hari kita akan menyambut 
Hari Raya Aidilfitri.. Insyaallah....
Jadi kita dah termasuk dalam 10 akhir Ramadan
Kerana salah satu dari malam tersebut kita 
di beri BONUS oleh Allah swt 
iaitu malam Lailatulqadar..
LailatulQadar merupakan malam terbaik 
Di umpamakan seribu bulan..
Daripada Aisyah r.a. Sesungguhnya Rasulullah s.a.w telah bersabda :
"Berusahalah untuk mencari Lailatul Qadar pada malam
yang ganjil dari sepuluh malam terakhir
di bulan Ramadan.
(Al-Bukhari)




1. Malam Lailatul qadar adalah satu malam yang paling istimewa yang ditunggu-tunggu oleh semua umat Islam. Ia merupakan satu malam yang penuh rahmat dan nikmat yang paling besar daripada Allah S.W.T. 

2. Umat Islam hendaklah mengambil peluang ini dengan berusaha bersungguh-sungguh memperbanyakkan amal ibadat di malam yang kesepuluh akhir bulan Ramadhan iaitu dengan mengerjakan sembahyang terawih, membaca Quran, berzikir dan sebagainya kerana sesungguhnya Allah S.W.T. akan memberi keampunan bagi mereka yang menghidupkan malam tersebut 

3. Lailatul Qadar adalah tanda kasihnya Allah kepada hambanya yang beriman dan beramal soleh yang beribadah semata-mata mengharapkan keredaan dan keampunan dari-Nya.

4. Berlakunya malam Lailatul Qadar itu hanya Allah sahaja yang mengetahuinya, bila masa dan kepada siapa yang dapat dari kalangan hamba-hambanya yang dikehendakinya.







Sama-sama lah kita mencari malam lailatul qadar..







Tuesday, 7 August 2012

cu200 2012


Haaaa.... ni lah dia kawan-kawan sekelas aku untuk 
tahun ke-2 semester 3-4 (2011-2012)..
wahhh... semua segak2 kan kan kan...
Anyway, diorang ni lah kawan2 sekelas aku
yang sangat sporting, gila2, dan macam2 lagi lah..












Gambar-gambar ni merupakan gambar Kelas 
yang diambil pada tahun lepas, 2011..
walau apa pun, memang best lah geng cu200
ni kan....kan..kan..
sebulu, sekepala..



p/s : Selamat hari raya korang... love u all...







Sunday, 5 August 2012

Terharu....

Terharu, gembira dan macam2 lagi perasaan apabila 
terlihat ada jugak blogger yang sudi follow blog 
saya yg x da la menarik sangat ni...
Anyway.... terima kasih banyak2 pada yg sudi 
follow saya....
Kalau ada salah silap saya
tulis blog, harap2 tegur la saya dengan cara sopan..
hehehe...
TQ